+972-3-5467246 info@raz-ram.org

jerusalemtag בית הספר למדעים ואמנויות הינו מוסד ייחודי השואף למצוינות בתחומי המדע והאמנויות ובעשייה חברתית למען הקהילה. קרן רז-רם בדיאלוג עם יעל שפרינגר, הרכזת החברתית במוסד, בנתה מודל פעילות מורכב, אשר במהלכו קבוצה של 15 מילדי בית הספר חונכים קבוצה של ילדים מהיישוב גבעון החדשה, שממוקם בפאתי ירושלים. היישוב הינו יישוב מצוקה והילדים זוכים במסגרת הפרויקט להרחבת הדעת והעשרה בתחומי האמנויות הפלאסטיות. תמר, אמנית מטעם הקרן, חונכת את כל הקבוצה, המורכבת כאמור מהנערים הבוגרים של בית הספר, ומהחניכים הילדים, וביחד יוצרת איתם מארג של לימוד ועשייה אמנותית ייחודית. במסגרת הפרוייקט מעוצב חדר זיכרון משותף, בו כל זוג- ילד וחונך, מציירים סביבה דמיונית הקשורה בבית חלומות. החדר יכיל את כל החלומות, השאיפות והפחדים שהילדים בטאו ביצירותיהם, וביחד יעוצב חדר שיתפקד כחדר מחשבות, התבודדות ומדיטציה פנימית, של באי ודרי המוסד.
לעבודות הילדים

‘מאה שערים’
bnotzion2‘בת-ציון’ הינו מוסד חינוכי לבנות הקהילה של חסידות סטולין-קארלין, הממוקם בשכונת מאה שערים בירושלים. המוסד מאחד בין כתליו, בתנאי פנימיה, כמאה בנות עולות מחבר המדינות, אשר הגיעו ארצה בגפן- רובן בנות יתומות או בנות למשפחות חד-הוריות. ‘בנות הקליטה’ במוסד, אינן מתחנכות כבנות הקהילה והן זוכות להעשרה לימודית טכנולוגית, המקבילה למסלול הממלכתי ומוכרת על ידו. הנהלת המוסד פנתה אל הקרן על מנת שתיזום פעולות העשרה באמנות לבנות אלו.
מדריכת האמנות בפרויקט, תמר, הינה אמנית פלאסטית אשר בחרה להתמקד בעיצוב אמנותי של אפנה ולבוש. היא מספרת על הפעילות: “בפגישה הראשונה צילמתי את הבנות ובמפגש הבא נתתי לכל אחת עותק צילום עליו היא
שרטטה ועיצבה דגמי אופנה. כל אחת מהבנות תפקדה כמודל חי לזמן קצר בשעה שיתר הבנות כתבו וערכו שרטוטים הכוללים את מערכי הלבוש המתאימים לה. צבעים, סוגי הלבוש וכדומה. התחלנו להתנסות בטכניקות שונות בעזרתן נתמודד עם הפרויקט האמיתי שבחרנו ביחד: עיצוב חולצות טי-שירט. אלו הן חותמות גומי שהשתמשנו כדגמים לחולצות”. הפרויקט המשיך עם עיצוב של תיקי יד מבד ג’ינס בשילוב עיצובים וקישוטים שונים, כך שכל אחת מהבנות המשתתפות יצרה לעצמה קו אפנה פרטי פרי דמיונה. היצירה הזו לא תחבא במגירה אלא תוצג לראווה בכל פעם שהבנות תהלכנה ברחובות מאה שערים. בצניעות, אבל בו בזמן בקו אפנתי ויצירתי.
לעבודות הילדים

shoafat1שועפט
הקרן פעלה במסגרת פרוייקט שנתי עם קבוצה של בנות מהפנימייה לבנות ביישוב הערבי שועפט. שני מדריכי האמנות, בוגר מגמת עיצוב ב’בצלאל’ וסטודנטית לעבודה סוציאלית, מהאוניברסיטה העיברית, פעלו במשותף בתוכנית המשלבת ציור וכתיבה. התכנים שהועלו על ידי הבנות שיקפו גם את המצוקה האישית לה היו נתונות במהלך מאורעות הדמים האחרונים שהתרחשו באזור, בין הפלשתינאים והישראלים.