manor1מהפזמונאים הבולטים בארצנו, נולד בשנת 1941. מנור הוא יליד הארץ, בן למושבה בנימינה, עליה כתב בשירו ("ימי בינימינה"). בהיותו בן 15 נפטר אביו ישראל וינר. ב-26' התקבל לקול ישראל שם עבד שנים רבות כעורך ומגיש. את אשתו, הזמרת עופרה פוקס, הכיר במהלך לימודים בניו-יורק, לזוג נולדו שלושה ילדים- ליבי, ידי וגלי, שלכל אחד מהם הקדיש אהוד שיר. אהוד מנור, חתן פרס ישראל בתחום הזמר העברי לשנת ,1998 היה הפורה בפזמונאי הארץ. רבים משיריו נכנסו לקלאסיקה של הזמר העברי. במלחמת ההתשה נפל אחיו יהודה, לזכרו כתב את השיר "אחי הצעיר יהודה". את מילות השיר "חושך יקר" כתב אהוד מנור למנגינה של האחים אביב ואריק לבנת שהוקלטה ונכללה בתקליטם הראשון "זה שאינך רואה". מנור כתב כ-1250 יצירות בעברית ותרגם מלועזית לעברית כ-620 יצירות. הוא היה בן 64 במותו. יהי זכרו ברוך.

משיריו:

ימי בינימינה מה קרה לילד שדיבר אל כוכבים שהמתיק סודות אל סביונים ושחפים שספר כל נמש חרש ובחול נרדם – מה קרה לו יום אחד שקם ונעלם?

אני רוצה לחזור אל הימים הכי יפים שלי הימים היחפים של בנימינה – כן, אני זוכר, הכל זרם לאט, השמש לא מיהר אנשים אמרו שלום, חבר היה חבר.

"היורה ירד מחר הבט בלבנה" "איך היה יבול הענבים השנה?" "היכנסו הערב יש ריבה מתות גינה", "ובלילה תתכסו כי תהיה צינה."

אני רוצה לחזור…

ועכשיו אם יום או ליל, אם רע לי ואם טוב אין לי רגע זמן לשבת ולחשוב. לפעמים אני כמעט מדעתי יוצא כל ימי אני הולך לשם ולא מוצא.

אני רוצה לחזור…

מה קרה לילד שנרדם בחול החם שיום אחד, לפתע, קם ונעלם?

אחי הצעיר יהודה אחי הצעיר יהודה, האם אתה שומע? האם אתה יודע? השמש עוד עולה כל בוקר ואורה לבן, ולעת ערב רוח מפזרת את עלי הגן. הגשם הראשון ירד לפני יומיים, בערב יום שלישי, ושוב אפשר לראות שמיים בשלולית על הכביש הראשי.

אחי הצעיר יהודה האם אתה שומע? האם אתה יודע? בגן הילדים שלך לומדים כבר שיר חדש, ובתיכון התלמידים שוב מתעמלים על המגרש. רוחות ערבית מייללות על המרפסת את כל שירי הסתיו, ואמא מחכה בסתר, שאולי עוד יגיע מכתב.

אחי הצעיר יהודה האם אתה שומע? האם אתה יודע? כל חבריך הטובים נושאים דמותך עמם, ובכל הטנקים על קווי הגבול אתה נמצא איתם אחי הטוב, אני זוכר את שתי עיניך, והן פותרות חידה. ובני הקט יפה כמוך בשמך לו אקרא – יהודה.

חושך יקר חושך יקר חושך מוכר מרשה לי לראות איך שאבא חזר ומה שלא קרה קורה ואני נזכר

שקט יקר שקט מוכר מרשה לי לצעוק אבא אבא חזר ומה שלא אמר אומר ואני נזכר

שגופו חדל לכאוב שהוא בא רק לאהוב שעליי תמיד יחשוב ואותי לא יעזוב

ראש על הכר חם לי וקר אומר לי אתה ילד טוב נהדר ומה שלא אמר אומר ואני נזכר

הוא ניגש קרוב קרוב לילה טוב

חושך יקר חושך מוכר מרשה לי לראות איך שאבא חזר ומה שלא קרה קורה איתי נשאר. להאזנה- חושך יקר- MP3

מתוך הדיסק "זה שאינך רואה" של האחים לבנת