פרויקטים ויוזמות קרן רז-רם

הפורום ע"ש איש הרוח, המחנך והסופר יאנוש קורצ'אק מתמקד בממשק שבין חינוך וחברה, תיאוריה ופרקטיקה, יצירה ושכול ובאופנים שניתן לחשוב מרחבים פולאריים מורכבים אלו בעשייה חינוכית על רקע מציאות החיים בישראל במאה ה-21. הפורום מארח מרצים וחוקרים לצד סטודנטים מאוניברסיטאות בסדרת מפגשים במהלך השנה על מנת לקדם דיון על סוגיות פדגוגיות שעולות מכתבי קורצ'אק לצד קריאה משותפת בכתביו.

הפורום מבקש להתמקם במרחב שבין האקדמיה לשדה כשהוא לוקח חלק בהתוויה ונותן במה לתוכניות ופעילויות בסביבה חינוכית אותם הוא מבקש גם להנגיש לקהלים רחבים. בכנס הפתיחה של הפורום שהתקיים במרכז צימבליסטה למורשת היהדות באוניברסיטת תל אביב השתתפו פרופ' משה שנר, פרופ' רון מרגולין ראש תכנית אופקים אשר סטודנטים נבחרים בה לוקחים חלק בפעילות הפורום. כמו כן ניתנה ההרצאה:

"חלל חונכות ושכול- מבט פוסט-קורצ'אקי בפעילות קרן רז-רם בסביבה שכולה" על ידי ד"ר אביב לבנת אשר מוביל את המערך הפדגוגי העוסק בנושאים של שכול והנצחה במרחב הישראלי בפורום.

לשמוע מעבר לחמשה – מרץ 2022

העמותה קיימה פעילות של שיח ורישות חברתי שהבשיל בתאריך ה-3 למרץ 2022 לכנס- "לשמוע מעבר לחמשה" במהלכו הציג מנכ"ל הקרן את חזון הקרן ופורום קורצ'אק. במהלך ההכנות לכנס ובאמצעותו נוצרו חיבורים חשובים עם היוצרים והמחנכים שלקחו חלק במיזם להמשך מיצוב והטמעת חזון הקרן.

את האירוע פתח שר התרבות מר חילי טרופר.

יום עיון מקוון – יולי 2021

בתאריך ה-22 ליולי 2021 התקיים כנס מקוון של פורום קורצאק בעמותה שכינס יוצרים וחוקרים לעיון בנושאים רלבנטיים לחזון הקרן. בין הדוברים הרבים דיבר גם מנכ"ל הקרן על הממשק שבין יצירתיות לשכול- שעומד בבסיס פרויקט ארכיון השכול הנבנה של העמותה.

ארכיב השכול

הקרן התמקדה במהלך השנה בפרויקט ארכיב השכול שכולל איתור, ליווי ייעוץ לבני משפחת השכול ותיעוד של מבעים אמנותיים ותרבותיים בקרב משפחת השכול, ילדים ובני נוער יתומים צעירים ובוגרים, וכן משפחות אשר נפגעו משכול על רקע לאומי כמו גם משכול מרקעים אחרים כתאונות ומחלות ועוד.

הגישה הינה רב תרבותית ורב מגזרית והקרן מבקשת לצד הליווי האישי גם להעמיד פלטפורמה אשר חושפת את המבעים השונים [יצירות אמנות, תאטרון, שירה כתיבה מוסיקה ועוד] ומנגישה אותם הן לצרכי הנצחה כמו גם לצרכי חינוך, מורשת וזכרון, לחיזוק המארג החברתי במדינה.